Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media
- Paid media
- Branding
Arbeidsmarktcommunicatie is meer dan alleen het plaatsen van vacatures. Deze vorm van strategische communicatie zorgt ervoor dat je je als (potentiële) werkgever op de juiste manier positioneert op de arbeidsmarkt. Het doel van recruitment marketing is om passende medewerkers aan te trekken en te behouden. Bij ZIGT hebben wij ruime ervaring binnen dit vakgebied waarbij we onze klanten helpen met het realiseren van de doelstellingen.
Arbeidsmarktcommunicatie bestaat uit diverse communicatielagen die gezamenlijk worden ingezet om je als aantrekkelijke werkgever te positioneren bij (potentiële) medewerkers. Hierbij is het doel om talent aan te trekken, te binden en te behouden. Maar ook om het werkgeversmerk (employer brand) te versterken.
Elk specifiek doel binnen de arbeidsmarktcommunicatie is onderdeel van de totale strategie. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
Bij ZIGT weten wij als geen ander dat het formuleren van de juiste doelstellingen essentieel is voor een sterke basis van de arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Twijfel je of de juiste doelen zijn gesteld? Onze collega’s bij strategy helpen je graag met de SMART-formulering.
Er zijn verschillende manieren om media in te zetten voor het behalen van doelstellingen in een arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Als fullservicebureau hebben wij diverse tools en (doelgroep)data tot onze beschikking voor het juiste media advies. Omdat wij bekend zijn met alle soorten media, zijn wij in staat om de juiste mediamix te creëren voor iedere doelstelling.
Bij een gerichte wervingscampagne op basis van recruitment marketing is een combinatie van social media, Google advertising en radio vaak een passende oplossing. Bij een employer branding campagne is dat bijvoorbeeld meer (Digital) Out of Home (DOOH), online video of podcast advertising.
Bij elke media inzet maken wij gebruik van doelgroepgerichte targeting. Het inzetten van (Digital) Out of Home in de regio van universiteiten - voor het vinden van de juiste trainees -, is een slimme aanpak. Op deze manier zorgen we op een kostenefficiënte manier dat de media bijdraagt aan de doelstelling.
Naast media is ook de website van de werkgever van essentieel belang. Hier leidt immers alle communicatie naartoe. Onze collega’s van D&T zorgen ervoor dat de communicatie en de advertising aansluiten op de landingspagina.
De inzet van verschillende media draagt bij aan de doelstellingen van arbeidsmarktcommunicatie, maar hoe maak je die impact inzichtelijk? Wat zijn bijvoorbeeld de kosten per sollicitant?
Wij werken met een real-time dashboard waarin alle mediaprestaties (KPI’s) overzichtelijk zijn weergegeven. Door dit dashboard te koppelen aan externe klantdata, zoals het aantal online sollicitaties of ingevulde contactformulieren, berekenen we de Return on Investment.
Zo sturen we snel bij en zorgen we ervoor dat alle media inzet blijvend kostenefficiënt bijdraagt aan de wervingsdoelstellingen.
Wil jij weten hoe je media inzet bijdraagt aan het bereiken van jouw arbeidsmarktcommunicatie doelstellingen? Neem dan contact op!
We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.