Maak je niet Zo. druk: Bavaria verovert carnaval met muziek en media
- Paid media
- Branding
Net als bij adverteren in de zoekmachine (SEA) is SEO een interessante methode voor de online vindbaarheid van je bedrijf. Mensen zijn online actief op zoek naar oplossingen. Door te werken aan de organische vindbaarheid van je website, verbeter je automatisch de website voor jouw doelgroep.
Ook bouw je hiermee aan een solide fundering voor de toekomst. Het duurt doorgaans een aantal maanden om het effect te merken, maar uiteindelijk zorgen de verbeteringen voor een kanaal-overkoepelend resultaat.
Dagelijks maakt jouw klant gebruik van Google. Door middel van zoekwoorden zoeken zij naar informatie, producten, diensten, reviews, video’s, advies of afbeeldingen. Met de juiste SEO-strategie zorgen we ervoor dat jouw website het beste antwoord is voor jouw klanten. Dat resulteert in relevante websitebezoeken, aankopen, ingevulde contactformulieren, nieuwsbrief inschrijvingen, of een ander doel op jouw website.
Door te werken aan techniek, content en autoriteit bouwen we aan succes voor de komende jaren. De opstart bij SEO is over het algemeen intensief, maar naar verloop van tijd werpt deze aanpak zijn vruchten af. Dat maakt zoekmachine optimalisatie een interessante en effectieve strategie voor de lange termijn.
De voordelen van zoekmachine optimalisatie:
Om de goede weg naar succes in te slaan is het belangrijk dat we eerst de huidige situatie inschatten. Niet alleen kijken we naar de website, maar ook naar de concurrentie. Het SEO-traject hebben wij opgedeeld in twee fases:
Een goede basis neerzetten (eenmalig)
Het uitbouwen van succes (maandelijks)
Afhankelijk van de situatie bespreken we wat de beste aanvliegroute is voor het SEO-traject. Hierbij houden we de vraag centraal: “Wat zou ik doen als ik op jouw stoel zit?”. Moet de basis goed neergezet worden? Doen we SEO Fase 1 gefaseerd? Of staat de basis al goed en kunnen we starten met Fase 2?
Uiteraard doen we in deze fase ook een 0-meting, om de effecten van de inspanningen later te kunnen meten.
In de onderzoeksfase doen we uitgebreid onderzoek naar de huidige situatie. Daarbij kijken we naar de huidige bezoekers en hoe we nieuwe potentiële klanten bereiken. Hiervoor doen we een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en selecteren we interessante zoekwoorden en combinaties.
Deze zoekwoorden zijn zorgvuldig gekozen op basis van volume, concurrentie en potentiële conversie. Samen zorgen ze voor een maximale impact qua potentieel converterend organisch verkeer. Uiteindelijk geven we advies over de content omtrent deze zoekwoorden. Hier houden we de vraag: “Wat zou ik iemand in de winkel / showroom / aan de telefoon vertellen over dit thema?”, centraal.
Ook kijken we kritisch naar de techniek van de website, zodat Google jouw website vindt en daadwerkelijk alle pagina’s terugkomen in de zoekmachine. Waar nodig geven we praktische aanbevelingen en communiceren we dit met de webbouwer.
Nadat we de strategie tot in de puntjes hebben uitgedacht, gaan we bij je langs om het rapport en de aanbevelingen toe te lichten. We vinden het belangrijk dat iedereen op een lijn zit en nodigen daarbij ook betrokkenen zoals de webbouwer, copywriters of marketeers uit.
Na deze oplevering is het zaak dat we de taken verdelen. Onze consultants staan voor je klaar bij de implementatie en eventuele vragen. Elke maand houden we resultaten in de gaten, geven we advies over content, signaleren we nieuwe kansen en doen we technische checks.
Neem vrijblijvend contact op voor een kennismaking. Wij denken graag mee over de meest geschikte inzet van zoekmachine optimalisatie binnen jouw bedrijf.
We denken graag met je mee en geven je eerlijk en helder advies.